Które elementy samochodu można okleić?

Ukończonych
realizacji

879

Oklejonych
samochodów

423

Zadowolonych
klientów

99%

Oklejanie samochodów folią, czyli car wrapping, jest w Polsce usługą dostępną już od dawna. Decydują się na nią zazwyczaj osoby, które chcą odświeżyć wygląd swojego auta, lub zmienić je w jeżdżącą reklamę swojej firmy. Które elementy samochodu można okleić folią i co o tej usłudze powinien wiedzieć właściciel pojazdu? Tym właśnie zagadnieniom poświęcimy dzisiejszy wpis.

Do których części przykleja się folia?

Zasadniczo folią okleja się lakierowane części samochodu. Car wrappingu nie wykonuje się na gumowych uszczelkach, nielakierowanych zderzakach oraz elementach takich jak listwy boczne. Folią można okleić cały pojazd (niekoniecznie zmieniając kolor – niektórzy właściciele decydują się na oklejenie pojazdu przezroczystą folią ochronną, by wydłużyć żywotność lakieru), ale popularne jest też oklejanie np. samych lusterek czy zderzaków, by zmienić charakter auta na bardziej sportowy. Oklejanie reklamowe rządzi się swoimi prawami. Samochód można pokryć folią w charakterystycznym dla marki kolorze, lub też np., na jego drzwiach czy masce nakleić tylko średniej wielkości logotyp.

Czy każdy samochód da się okleić?

Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Trwałość okleiny nie zależy od wieku czy modelu auta, ale od stanu jego karoserii. Oklejanie reklamowe aut nie będzie wyglądało dobrze na samochodach skorodowanych, czy niepoprawnie naprawionych np. po stłuczce – z chropowatościami czy wgłębieniami blach. Warto pamiętać też o tym, że oklejanie nie jest dobrą metodą na ukrycie dużych zarysowań lakieru. Mogą one pozostać widoczne pomimo zastosowania folii, a do tego sprawiać, że nie będzie się ona wystarczająco długo trzymać.

Przed podjęciem decyzji o car wrappingu warto wybrać się do doświadczonego zakładu świadczącego tego typu usługi. Specjalista oceni, czy stan karoserii pozwala na założenie folii. Oklejanie samochodu na własną rękę nie tylko może nie przynieść oczekiwanych efektów, lecz przede wszystkim może być szkodliwe dla jego powłoki lakierniczej.