Jaki jest średni koszt oklejania auta folią, czyli zmiany koloru?

Ukończonych
realizacji

879

Oklejonych
samochodów

423

Zadowolonych
klientów

99%

Chociaż zmiana koloru auta za pomocą folii już dawno przestała być w Polsce nowością, wciąż wielu kierowców niewiele wie o tej usłudze. Oklejanie folią nie tylko wpływa na walory wizualne danego pojazdu, lecz przede wszystkim doskonale chroni jego nadwozie przed drobniejszymi uszkodzeniami i zarysowaniami, działaniem warunków atmosferycznych i soli drogowej. Ile kosztuje ta usługa i dlaczego warto zlecić ją specjalistom z dużym doświadczeniem? O tym opowiemy w dzisiejszym wpisie.

Oklejanie folią: co jest mitem, a co prawdą?

O oklejaniu pojazdów folia wciąż krąży wiele mitów. Część kierowców powtarza, że działanie to nie ma sensu, gdyż folia szybko zaczyna się odklejać, marszczyć lub blaknie od słońca i wygląda bardzo nieestetycznie. Takie sytuacje zdarzają się jednak wyłącznie wtedy, gdy usługę wykonują amatorzy, do tego często używający folii o zupełnie innym przeznaczeniu.

Zmiana koloru auta folią, wykonana przez profesjonalne studio w rzeczywistości jest inwestycją na długie lata. Najwyższej jakości, specjalistyczna folia po naklejeniu pokrywana jest dodatkowo laminatem – to właśnie on pozwala zachować jej pierwotne barwy nawet po wielu latach. Profesjonaliści oklejają samochody zgodnie z określonymi wytycznymi, przykładając szczególną uwagę do najmniejszych elementów, wnęk i krawędzi. Odklejenie się folii i jej marszczenie się jest w zasadzie niemożliwe. Zmiana koloru auta folią jest więc dobrą decyzją, pod warunkiem że usługę wykonają profesjonaliści.

Cała prawda o kosztach oklejania auta folią

Średni koszt oklejenia samochodu folią to ok. kilkunastu tysięcy złotych. Chociaż wydatek może wydawać się spory, trzeba pamiętać, że to inwestycja w stan karoserii. Dzięki folii samochód zdecydowanie wolniej traci na wartości. Folią można oklejać też pojedyncze elementy samochodu – lusterka, próg bagażnika itp. To zazwyczaj koszt kilkuset złotych. Większe elementy (np. maska, drzwi) kosztują około dwóch tysięcy złotych. Co ważne, folie mogą posiadać też nadruki reklamowe, oklejanie jest więc dobrym pomysłem, by promować swoją firmę.