Jak wygląda proces nakładania folii ochronnej ppf?

Powłoka lakiernicza pojazdów narażona jest na zarysowania i uszkodzenia, których można uniknąć, decydując się na odpowiednie zabezpieczenie powierzchni. W tym celu służy m.in. folia ppf (Paint Protection Film). Wyjaśniamy, jakie zalety ma folia ppf oraz w jaki sposób nakładać ją na powłokę lakierniczą i inne elementy samochodu.

Folia ochronna ppf – co to jest?

Folia ochronna ppf to coraz bardziej popularny sposób zabezpieczania lakieru i innych elementów samochodów przed zarysowaniami i odpryskami. Powstają one dość szybko, szpecąc wygląd pojazdu i wymuszając wykonanie bardzo drogich poprawek lakierniczych. Oprócz odprysków i rys na wygląd karoserii i innych elementów pojazdu wpływają także m.in. zanieczyszczenia z powietrza, plamy z płynów eksploatacyjnych oraz prowadzące do mikrouszkodzeń lakieru ptasie odchody. I w tym przypadku folia ppf sprawdza się znakomicie, stanowiąc skuteczną i odporną na powstawanie plam powłokę ochronną. Folia ppf jest rozwiązaniem skutecznie zabezpieczającym narażone na uszkodzenia elementy pojazdu. Cechuje się bardzo wysoką trwałością i odpornością na działanie czynników środowiskowych, zapewniając niewidoczną i efektywną ochronę całej karoserii oraz jej poszczególnych elementów, a także możliwość uzyskania ciekawych efektów wizualnych. Ponadto posiada do 10 lat gwarancji, powłokę samoregenerującą i hydrofobową, a także warstwę ochronną o grubości około 180 mikronów. Folie ppf występują w macie i w połysku, a także mogą mieć strukturę carbonu lub mienić się w słońcu (kameleon). Występuje również czarna folia ppf, która po naklejeniu np. na dach auta wygląda jak lustro.

 

folia na samochód

W jaki sposób nakładana jest folia ochronna ppf na karoserię?

Folia ppf nakładana jest po dokładnym przygotowaniu powierzchni lakieru. Karoseria lub inne oklejane elementy muszą zostać dokładnie oczyszczone (umyte i odpylone) oraz odtłuszczone za pomocą preparatów na bazie alkoholu. Następnie konieczne jest zroszenie wodą oklejanej powierzchni oraz powierzchni folii od strony kleju – wcześniej należy usunąć warstwę zabezpieczającą. Mokrą folię przykładamy do zwilżonej powierzchni, na której ma zostać naklejona, a następnie ustawiamy w odpowiedniej pozycji i dociskamy, usuwając wodę spod jej powierzchni za pomocą odpowiednich narzędzi, uważając, aby nie porysować folii. Wodę i powietrze spod folii ochronnej usuwamy w kierunku od środka do krawędzi naklejonego fragmentu.